Canionul 7 Scări – labirint de stâncă printre cascade

Vara lui 2015 a fost destul de activă pentru noi. Am mers în multe locuri prin România așa că nu vă faceți griji, avem destul material 😀 Am făcut din nou un tur prin țară, de data aceasta unul dedicat Carpaților, mai de aventură 🙂 Spre sfârșitul acestui tur am ajuns în zona Brașovului pentru a nu știu câta oară de când ne-am apucat de călătorit. Spre rușinea noastră doar în 2015 am ajuns să parcurgem unul dintre cele mai frumoase canioane din România: Canionul 7 Scări.

Informații utile pe scurt:

Data: 24 Iulie 2015
Durata & marcaj:  50 min (din Timișu de Jos până la intrarea în canion, marcaj), 30 min (parcurgerea canionului), 20 minute (de la ieșirea din canion până la punctul de taxare, marcaj)
Dificultate: ușor
Diferență de nivel: +400m/-400m
Tip traseu: circuit
Distanță: 8km
Taxă travesare canion: 10 lei/adult, 5 lei/copil

Probabil că multți dintre voi ați trecut de multe ori pe celebrul DN1 pe Valea Prahovei și nu știați că la nici o oră de mers pe jos din dreptul localității Timișu de Jos se află un fenomen natural foarte spectaculos. E vorba de Canionul 7 Scări care probabil este cel mai cunoscut din România. Cred că e destul de cunoscut oamenilor din zona Brașov – București, dar în restul țării nu cred că e chiar așa cunoscut.

Recunosc că după traseul prin Valea lui Stan nu credeam că acest canion mă va impresiona. Am greșit, vă zic de pe acuma. Nu pot spune că a întrecut Valea lui Stan din Făgăraș în topul meu personal, dar sigur e pe locul doi! 🙂 Sunt indicatoare pe marginea șoselei care vă îndrumă spre locul unde puteți parca mașina și apoi o luați fain-frumos pe jos pe malul Șipoaiei pe un drum forestier. E plictistor până intri în pădure. Odată ajunși în pădure se vede că e un traseu super-amenajat pentru turiști: sunt balustrade, scări, podețe, poteca e evidentă. În plus am rămas cu gura căscată când am văzut ditamai scările de lemn care urcă pe trunchiurile copacilor înalți. Ulterior ne-am prins că face parte dintr-un sistem foarte fain de tiroliene. Vă povestim despre el mai târziu 😀
Cam după 40 de minute ajungeți la căsuța de mai sus. Aici se află punctul de taxare și sediul firmei care administrează sistemul de tiroliene de aici. Tot în acest loc ne vom întoarce după traversarea canionului pe un traseu special amenajat pentru întoarcere cu. De aici mai aveți vreo 10 minute și ajungeți la intrarea în canion (unde vi se verifică biletul) și la prima scară din cele 7, de unde și numele acestui canion 🙂

Scările care ajută turiștii să pătrunda în lumea spectaculoasă a stâncilor și cascadelor au fost înlocuite recent cu unele moderne și foarte sigure, deci nu trebuie să aveți emoții din acest punct de vedere. Scările au înălțimi între 2 și 15 metri, prin urmare nu e un traseu tocmai recomandat celor cu rău de înălțime. Pe toate se urcă vertical și nu trebuie să vă uitați în jos dacă aveți emoții la înălțime 😀
Pătrundem în labirintul de stâncă, pentru mine cele mai spectaculoase locuri pe care natura le-a lăsat în țara noastră. Noi iubim canioanele și cheile pentru că ai așa de multe în așa spațiu mic și te afli practic în pântecul naturii. E un sentiment pe care e greu să îl trăiești altfel. Noi am avut noroc și nu am nimerit aglomerație. De altfel am fost doar noi în canion și astfel am putut să ne bucurăm de această operă de artă sculptată de apă în stâncă.

Pârâul 7 Scări din Munții Piatra Mare a creat această minunăție de-a lungul veacurilor și scările te ajută să urci în amonte pe acest pârâu care formează 7 trepte (cea mai înaltă de 15 metri înălțime) unde, evident, sunt cascade spectaculoase. La cea mai înaltă dintre ele scara pe care urci e extrem de aproape de cascadă și există riscul să te uzi puțin, dar mai ales să aluneci pe scară, așa că mare grijă! În rest te cam plimbi cu gura căscată când vezi enormitate de pereți vertical aflați la câțiva metri unul de altul și înalți de câțiva zeci de metri. Behold:
Canionul este destul de scurt. Cam 200 de metri lungime însă e extrem de spectaculos. Cu siguranță nu vă pierdeți timpul vizitându-l și în plus, veți rămâne cu o amintire foarte faină și veți fi chiar impresionați. Dacă ar fi să îl compar cu Valea lui Stan, Canionul 7 Scări e mult mai accesibil pentru turiști. E mult mai ușor de parcurs, inclusiv pentru copii, și traseul e mult mai scurt. Mie personal în continuare îmi place cel mai mult în Valea lui Stan însă traseul acela e de 5 ore, e puțin mai periculos și mai abrupt.

Noi am făcut zeci de poze și mă bucur că am avut timp să admirăm și să simțim magia acestui loc. E incredibil câte locuri frumoase există în România. Multe din ele sunt mai frumoase ca locurile celebre pe care le vedem la televizor și în reviste însă noi chiar nu știm să apreciem ce ne-a lăsat natura și ce au construit strămoșii noștri. Călătorim și în străinătate și nu avem nimic împotriva călătoriilor oriunde în lume însă eu cred că această țară chiar a fost binecuvântată cu așa de multe locuri de-a dreptul impresionante care îți taie respirația. Un pic de efort și ajungi la ele 🙂

Mai jos aveți câteva imagini cu incursiunea noastră prin canion și apoi continuăm cu traseul de întoarcere și vă povestim ce e cu tiroliana aia totuși 😀
Sper că nu v-a deranjat pauza de poze, însă e greu să comentezi așa ceva. Adică ar trebui să caut în DEX toate cuvintele de laudă din Limba Română pentru această minunăție a naturii. Așa că am preferat să le savurați și gata 🙂 Eu sper chiar să și mergeți să le vedeți, să le explorați și să vă bucurați de toate locurile despre care scriem. Acesta e obiectivul nostru: să scoatem oamenii din orașe, din poluare și zgomot și să îi ducem în natură, să exploreze, să reflecteze și să se bucure de locuri minunate.

Ajungem și la sfârșitul acestui canion, dar vă dați seama că dacă ne-a luat jumătate de oră să parcurgem 200 de metri cât are canionul, apoi îi clar că sunt multe de văzut și admirat! 😀 Când se termină pereții de stâncă, printre care ne-am plimbat ca într-un labirint, intrăm din nou în pădure. De aici urmăm poteca marcată cu   care inițial e plată, apoi urcă foarte puțin după care coborâm printr-o pădure deasă și frumoasă până înapoi la punctul de taxare. Oricum avem ce povesti între noi despre acest canion spectaculos în plimbărica de întoarcere prin pădure 😀
Acuma să vă zicem ce-i cu scările alea pe trunchiurile copacilor și cu platformele alea cocoțate la zeci de metri înălțime în copaci. Păi e simplu: e cel mai fain sistem de tiroliene pe care noi l-am văzut și îți permite să cobori de la punctul de taxare până aproape de locul unde ai lăsat mașina doar pe tiroliană. Câteva zeci de tiroliene în total! Mi se pare genial!

Câțiva prieteni cu care am fost în acest tur n-au stat mult pe gânduri și au ales ruta aeriană înapoi :)) Din păcate cineva trebuia să și documenteze aventura lor, așa că eu am luat-o pe potecă, pe sub cablurile întinse între copaci și îi fotografiam (sau mi-a fost puțin frică? nu mai știu 😀).